poniedziałek, 21 sierpnia 2017

Co w trawie piszczy.

Mój ogród żyje własnym życiem. Chociaż bym chciała mieć wpływ na to co się w nim dzieje nie zawsze z powodu braku czasu zdążę zobaczyć co rozkwitło, co potrzebuje przycięcia....  Czasami coś wyrwę , wsadzę nowego, nawiozę, podeprę, podleję...
Już od początku wiosny gdy tylko stopnieją ostatnie śniegi wypatruję niecierpliwie zielonych kiełków tulipanów. Potem przychodzi czas na całą gamę zieloności i feerię barw rozkwitającego skalniaka. Lato należy do lawendy, poziomek, ziół, pomidorów, ogórków, porów, selerów... Gdy lato dojrzewa w jabłkach władzę w ogrodzie przejmują hortensje. Z ostatnim melisowo - miętowym tchnieniem lato ustępuje miejsca jesieni a ja z uporem maniaka przystrajam wtedy ogród wrzosami. Zimą ogród daje mi odpocząć. Tylko czasami tęskniąc za nim zostawiam swoje ślady na ośnieżonych ścieżkach.

 









Z tymi dyniami było tak : od Anitki , która prowadzi blog  Nitka Design otrzymałam w marcu nasiona białych dyń. Posiałam je do doniczek a gdy wyrosły sadzonki przesadziłam do ogrodu. Nie wyglądały wtedy najlepiej . Nawożenie i podlewanie opłaciło się. Sześć sadzonek rozrosło się do niebotycznych rozmiarów. Toczę o miejsce dla nich ze współwłaścicielami ogrodu ciągły bój. Ogród jest nieduży a dynie już opanowały jego część zagłuszając fasolkę, truskawki i dalej wędrują. Już nie mogę doczekać się zbiorów. Dziękuję Anitce za tyle radości :-).


Pozdrawiam zielono wszystkich tu zaglądających :-).

22 komentarze:

  1. Cudnie. U Ciebie rozpanoszyły się dynie (u mnie mąż zadeptał sadzonki :( ) a u mnie szaleją cukinie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Też lubię patrzeć co tam słychać w ogrodzie i też nie zawsze na wszystko mam czas. Dynie pięknie rokują! :)I tak kolorowo, bajkowo! ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne zdjęcia roślinek, masz śliczny ogród. Białych dyniek aż zazdraszczam, taki urodzaj u Ciebie.:))

    OdpowiedzUsuń
  4. Alu, przepiękne zdjęcia! podziwiam:)))

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudne zdjęcia :) Zazdroszczę pięknego ogrodu, a także sposobu, w jakim go opisujesz - poezja :) Marzy mi się piękny ogród, a właściwie ogródeczek (bo tyle mam miejsca), ale niestety nie mam zbyt wiele pojęcia, jak się za to zabrać. Mam tulipany, lilie, różę... sporo bałaganu i chaosu :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Twój ogród kusi kolorami i zapachami ! Piękne okazy :))
    Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Cuuudownie Kolorowo :)) Tak jak uwielbiam :)))I do tego smacznie jak dla mnie Idealnie :)))) Kochana Anielinka z poprzedniego posta Cuudowna :))) Uwielbiam je :))) Pozdrawiam Cie cieplutko :)))

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo lubię ogrody, które żyją własnym życiem. Są takie tajemnicze i urocze.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękny wpis, cudowne zdjęcia, zaciekawily mnie te białe dynie! Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  10. u mnie z dyniami podobnie Zdominoway cały warzywniak Oby zbiory chociaż były ;-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękny zielony post :)
    Na dyniowate trzeba uważać ;)
    Odwzajemniam zatem zielone pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
  12. Cudnie i kolorowo jest w Twoim ogrodzie. Dynie wspaniałe , aż szkoda zrywać. Latem czasami mamy dość grządek , a zimą tęsknimy za pracami w ogrodzie. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  13. Sądząc po tych kilku zdjęciach Twój ogród musi być prześliczny :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Piękny ten Twój ogród. Zdjęcia mnie zachwyciły :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Oj jak duzo kwiató u Ciebie...ale chyba innych niz w moim ogrodzie...o białej dyni znów zapomniałąm:((

    OdpowiedzUsuń
  16. Cudne kwiatki! Lubię widok takich imponujących dyń!!!

    OdpowiedzUsuń
  17. Jak pięknie kwitną Twoje rośliny :-D Ja też ciągle do tyłu z pracami ogrodniczymi ;-D

    OdpowiedzUsuń