niedziela, 18 sierpnia 2019

Zioła, ziółka...

Ludzie od pokoleń stosowali różne rośliny i zioła nie tylko w kuchni jako przyprawy ale również wykorzystywali ich własności w leczeniu różnych schorzeń.
W swoim ogrodzie i na balkonie w donicy mam i ja zielnik z kilkoma przydatnymi ziołami ( pokazywałam go kiedyś). Melisę, miętę, szałwię, stewię teraz zrywam i suszę aby przez cały rok móc sporządzać z nich pyszne napoje i zdrowe herbatki, natomiast lubczyk, oregano, tymianek, bazylia świeże lub suszone zawsze mam w kuchni pod ręką.

Do oznaczenia ziół przygotowałam z gliny takie znaczniki (na zdjęciu znaczniki wciśnięte przy przypadkowych ziołach tylko do prezentacji).







W kulturze ludowej 15 sierpnia nazywany jest Matki Boskiej Zielnej. Jak co roku w tym dniu w olsztyneckim skansenie odbyło się Regionalne Święto Ziół. O wydarzeniu można przeczytać tu . I ja tam byłam i takie miodki kupiłam i jeszcze własnoręcznie przygotowałam mieszankę ziół.


Pozdrawiam :-).

27 komentarzy:

  1. Zioła piękną woń rozsiewają i zdrowiu służą. Mięta i melisa, to wspaniałe herbatki, chętnie je spijam, pozostałe, innym potrawom smaku dodają stewia świetnie cukier zastępuje i dla takich jak ja, jest doskonałym wybawieniem. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. 15 sierpnia tez tak nazywano w moim domu pamiętam,że nasza sąsiadka wyplatała wianuszki z ziół , szla z nimi do kościoła by je poświęcono a potem wieszała nad obrazami w domu. Zioła miały leczyć i chronić. Uwielbiam zioła i też mam kilka doniczek w domu takie tabliczki to świetna ozdoba no i informacja dla domowników;) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Witaj Alicjo. Piękne ten Twój zielnik :) od jakiegoś czasu też mi chodzi on po głowie, tylko kto by się nim zajmował ?
    Pozdrawiam. Edi.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniałe tabliczki, poczułam się jak w dobrym ogrodniczym sklepiku :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Tabliczki pięknie wyglądają i są bardzo praktyczne.
    Pozdrawiam.:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Herbatka z własnych ziół najlepsza. Śliczne te tabliczki, takie wesołe :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Cudne znaczniki. Uwielbiam Twoje ceramiczne prace :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Och jakie wspaniałe te tabliczki ...magia :) Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo ładne, oryginalne znaczniki!
    Uwielbiam zioła na kuchennym parapecie :-)
    Pozdrawiam serdecznie 😃

    OdpowiedzUsuń
  10. Wspaniałe oznaczenia, na tle tej ziołowej zieleni wyglądają przepięknie! Pozdrawiam! ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Zioła mają niezwykłą moc i zapach. Uwielbiam je. Świetne tabliczki:)). Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  12. Tabliczki,które nie wyblakną,deszcz nazwy nie zmyje i dodadzą uroku oraz klimatu.
    Pomysł przedni i wart rozpowszechnienia.

    OdpowiedzUsuń
  13. Tabliczki cudne, dobrze że napisałaś że losowo wbite je prezentujesz bo już miałam Cię przekonywać że mięta jest w tymianku :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Alu, piękne te tabliczki, będą fajna ozdobą w doniczkach z ziółkami.
    Uściski.

    OdpowiedzUsuń
  15. Śliczne znaczniki, nie tylko ułatwiają rozpoznanie, ale i pięknie dekorują ogródek ziołowy :D
    Miody na pewno pyszne :)
    Pozdrawiam ciepło, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetne ceramiczne tabliczki. Wspaniała dekoracja.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo ładne znaczniki, pokazują co gdzie, ale i zdobią. Pozdrawiam gorąco:0

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetne tabliczki:-)))
    Pozdrawiam serdecznie:-))

    OdpowiedzUsuń
  19. wspaniały pomysł,wyglądają wyśmienicie

    OdpowiedzUsuń
  20. Śliczne tabliczki. Ja też na balkonie mam zioła. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  21. Zioła są cudowne,ja posiałam bazylię, ale wciąż mi mało ☺

    OdpowiedzUsuń
  22. Świetne znaczniki!!! Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Super tabliczki :) bardzo podoba mi się ich forma, czcionka, kolory :)
    Miodek na pewno pyszny! Też lubię kupować miodki na różnych jarmarkach itp. :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Fantastyczne etykietki do ziół. Super pomysł :)
    Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Zazdroszczę ziołowego ogródka - moje ziółka umierają, gdy wyjeżdżam na dłużej, niestety... Świetne plakietki. I od razu wiadomo, gdzie czego szukać!

    OdpowiedzUsuń