czwartek, 31 października 2019

Jesień przyszła nie ma na to rady

Idę parkiem a ciszę przerywa szelest liści pod stopami. Ogołocone drzewa rzucają magiczne cienie na barwny dywan. Patrzę w górę. Chmury jak nitki babiego lata zasnuły niebo. Zamglone słońce przedziera się przez pajęczynę chmur i jego letnie ciepło jest już tylko wspomnieniem. Ręce chowam do kieszeni i napotykam na krągłości kasztanów i żołędzi, które zadomowiły się u mnie po wizycie w parku. Oczy przyzwyczajam do zbyt szybko zapadającego zmierzchu. Szybko zapamiętuję najbardziej barwne obrazy malowane przez naturę bo za chwilę wszystko poszarzeje i rozmyje się w strugach deszczu.
 Jesień przyszła nie ma na to rady...
Jeszcze kilka tygodni temu w ogrodzie ostatnie kwiaty wyciągały swoje główki do słońca a   hortensje prześcigały się między sobą, która stanie się bardziej purpurowa.




 




Teraz ogród zdobią tylko niezastąpione wrzosy a na tle czarnej, przygotowanej do spoczynku zimowego ziemi wyróżniają się ozdobne kapusty. Uwielbiam je za formę i niepowtarzalną barwę.






Jesień nie jest moją ulubioną porą roku bo nie lubię zimna, deszczu, krótkiego dnia... ale mam nadzieję, że wraz z jej przyjściem trochę zwolnię, bo lato miałam pełne nieprzewidzianych, małych remontów i emocji . Ufam, że w długie wieczory znajdę teraz czas na nadrobienie zaległości. Z wielką przyjemnością przeczekam jesień pod kocykiem z filiżanką ciepłej herbaty :-).

Pozdrawiam jesiennie moje wierne czytelniczki i dziękuję że do mnie zaglądacie :-).

23 komentarze:

  1. Piękny opis, piękne barwy w kadrach zatrzymane.

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękny, poetycki opis :). I cudowne zdjęcia! I przepiękny ogród! Ja uwielbiam jesień, oczywiście najbardziej tę złotą polską, wrześniowo-październikową, ale i listopadową, z mgłami, porannymi przymrozkami... Byle nie za dużo lało i wiało :).

    OdpowiedzUsuń
  3. Alu, podziwiam te urokliwe jesienne kadry.
    Uściski.

    OdpowiedzUsuń
  4. Pięknie u Ciebie w ogrodzie i piękny, malowniczy opis. Ja nie lubię listopada, to chyba mój najgorszy miesiąc - zimno, szaro, szybko ciemno... Ale i taki okres musi być w przyrodzie :). Uściski!

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię listopad za to, że wtedy coraz mnie muszę, ogródek można już sobie odpuścić.
    Zachwycający post napisałaś.

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękne zdjęcia i tekst. Jesień jest tak różnorodna, że można ją zaakceptować.
    Pozdrawiam.:)

    OdpowiedzUsuń
  7. No właśnie - szelest liści, kasztany, żołędzie, wspaniała paleta kolorów, co widać w Twoim ogrodzie - to daje nam jesień. I za to ją bardzo lubię. A że potem jest deszcz, zimno i wcześnie robi się ciemno... Cóż, przyroda też musi zwolnić, odpocząć, żeby przygotować się do wiosny!

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękny ogród w jesiennych barwach:)hortensje,moje ulubione:))

    OdpowiedzUsuń
  9. wow, jakie jesienne widoki! piękny ogród i fotki!

    OdpowiedzUsuń
  10. Też za jesienią nie przepadam, ale w tym roku raczej nie możemy na nią narzekać:-))) Październik u nas był cudowny:-)))
    Piękne zdjęcia:-)))
    Pozdrawiam serdecznie:-)))

    OdpowiedzUsuń
  11. Kocham wrzosy, to moje ulubione kwiaty, bo bardzo lubię jesień ☺ Cudne zdjęcia ☺

    OdpowiedzUsuń
  12. Na twoich zdjęciach jesień wygląda bardzo ładnie :)
    Ja chyba tez jej nie lubię za te krótkie dni :) Moc serdeczności przesyłam :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Pięknie zapisałaś kolory jesiennego ogrodu w fotografii. W zimę z przyjemnością będziemy wracać do takich wypomnień. :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Piękne zdjęcia i czytając ten tekst na wstępie, mogłabym polubić jesień......Jednak, tak jak Ty, nie przepadam za tą porą roku, za mało słonecznych dni, a słoneczko kocham najbardziej. Pozdrawiam gorąco:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Wspaniałe kwiatowe ujęcia :) taką kwiatową jesień mogłabym nawet pokochać ;) ja także wolę wiosnę i lato, jesienią te długie wieczory i krótkie dni są po prostu męczące...

    OdpowiedzUsuń
  16. Super zdjęcia...Pozdrawiam pa...

    OdpowiedzUsuń
  17. Złotą i słoneczną jesień lubię, ale tej szarej, deszczowej, pochmurnej i zimnej mówię stanowcze NIE.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Taką jesień kocham, pełna kolorów i kwiatów

    OdpowiedzUsuń
  19. Super fotki,myślę że każda pora roku ma swój urok.

    OdpowiedzUsuń
  20. W tym roku jesień jest piękna, pełna kolorów i barw. U Ciebie w ogrodzie też pięknie.
    Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Piękne kolory, piękna jesień. A hortensje przecudne :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Cudowne fotografie :)Piękny ogród :)

    OdpowiedzUsuń