środa, 11 maja 2022

Znowu przepadłam

Co roku tak około końca lutego, gdy jeszcze śnieg i mróz za oknem w mojej głowie ospale zaczynają pojawiać się myśli okołoogrodowe. Gdy lista prac jakie czekają mnie w ogrodzie wraz z nastaniem wiosny jest już nie do zapamiętania przelewam ją na papier. Tego roku lista była wyjątkowo długa. Część prac wykonuję cyklicznie co roku jak cięcie tuj, hortensji, drzew owocowych. Całe szczęście to już za mną . Ponieważ sił coraz mniej a i czas jakby się skurczył, aby mnie ogród całkiem nie pochłonął tego lata przez co zniechęcił do siebie, postanowiłam ograniczyć miejsce na uprawę warzyw. W tym roku czekało mnie kilka przesadzeń, wycięcie świerka, który nie bardzo chciał rosnąć, ułożenie chodniczka oddzielającego część warzywną od trawnika i zasianie tegoż trawnika. Nie patrząc na nic i nie licząc na nikogo zakasałam rękawy i do dzieła. Kilka dni majówki spędziłam na sadzeniu, pieleniu, kopaniu... Prace w ślimaczym tempie posuwały się. Niepostrzeżenie mijały kolejne wolne dni, drzewa obsypały się białym kwieciem, zielone główki tulipanów zaczęły nabierać koloru a ja ciągle walczyłam z mniszkiem, z korzeniami, siałam groszek pachnący, sypałam ziemię do skrzynek, sadziłam lobelie, pelargonie... Każde wykreślenie na mojej liście zadań cieszy mnie jakbym wygrała kolejną bitwę. Wczoraj posiałam trawę. To nie znaczy że już koniec moich ogrodowych prac, bo kto ma ogród wie, że zawsze coś się znajdzie do robienia, ale w końcu mogę zwolnić i cieszyć się tym wiosennym czasem.










Pozdrawiam wiosennie zakręconych :-).

31 komentarzy:

  1. Też obecnie pochłaniają mnie prace ogrodowe, ale u mnie zawsze chłodniej i dopiero rozwijają się tulipany

    OdpowiedzUsuń
  2. I ja obecnie mnóstwo czasu spędzam pracując w ogrodzie, ale właśnie wiosną najbardziej mnie to cieszy. U Ciebie piekne kwiaty. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Bajeczny ogród z pięknymi zdjęciami 😄

    OdpowiedzUsuń
  4. Wiosenne ogrodowe prace są zawsze intensywne, ale jak się myśli o rezultatach tych zmagań to aż się człowiekowi chce:) No i wiosenne słońce jest cudowne. Ogród masz przepiękny:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Alicjo na ogrodzie zawsze praca jest, cudnie kwitły drzwa ale już płatki zrzuciły ,sucho jest.Moja działka dalej gdyż mieszkam w bloku .Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Kochana ogród piękny ile cudownych kwiatow

    OdpowiedzUsuń
  7. Super Alicja, ważne że wykreślasz z listy i prace posuwają się do przodu. A że może trochę wolniej niż zwykle nie ważny kiedy ale w końcu zrobisz. Tak to już jest, że w ogrodzie ciągle jest coś do zrobienia, zresztą tak jak i w domu.
    Pozdrawiam i powodzenia życzę.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ogród był pasją mojej mamy . Ogród pochłania wiele czasu i sił i trzeba naprawdę lubić ogrodnictwo by się mu poświęcić. Podziwiam i pozdraeiam😊🦋

    OdpowiedzUsuń
  9. Jakie cudne zdjęcia:) zachwycam się, tym bardziej że sama nie mam talentu do opieki nad roślinkami:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ogrody wymagają czasu i siły:)))ja też ograniczyłam sadzenie warzyw a nawet kwiatów na rzez trawnika niestety:)))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja nie mam własnego ogrodu, bo mieszkam w bloku ale lubię oglądać czyjeś. Przepiękne kwiaty.
    Pozdrawiam i zapraszam do obejrzenia mojego nowego obrazu.^^

    OdpowiedzUsuń
  12. Alicjo, doskonale Cię rozumiem, bo też zatracam się w pracach ogrodowych. Piękne zdjęcia.:))

    OdpowiedzUsuń
  13. Jak w wiosennym raju!
    Uściski.

    OdpowiedzUsuń
  14. Jak pięknie :) Cudne tulipany, niezapominajki i te paprocie, jak peryskopy :) Ja dobrze rozumiem o czym piszesz, wprawdzie listy nie robię, ale wiosennych prac ogrodowych zawsze jest bez liku. I choć potem satysfakcja jest ogromna, to ja też już z roku na rok sił mam coraz mniej i coraz więcej czasu mi zajmuje ogrodowa opieka. No cóż, oby tylko gorzej nie było, Alu :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Piękny ogród. Praca w nim zajmuje sporo czasu i nie widać końca, ale jaka satysfakcja jak coś zakwitnie albo jak się obserwuje poszczególne etapy rozwoju. Przy okazji człowiek się dotleni, oby tylko sił starczyło. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  16. Ogród zawsze wymaga wiele pracy ale daje dużo satysfakcji, dlatego czasem szkoda mi, że jedyne co mogę zrobić to posadzić nowe kwiaty na balkonie, a to mam właśnie zrobić, bo w końcu dorwałam ładne doniczki :). Piękne zdjęcia kochana, cudownego wiosennego i letniego czasu życzę :*

    OdpowiedzUsuń
  17. Nigdy nie miałam swojego ogródka zatem tak w ciszy pozytywnie zazdroszczę. Przepiękny jest ten Twój ogród. To musi być cudowne uczucie patzreć jak powolutku wiosną wzsystko zaczyna rozkwitać :-)

    OdpowiedzUsuń
  18. Cudownie :) dla mnie maj mógłby trwać cały rok :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Twój ogród przedstawia się imponująco.Ja jeszcze mam kilka doniczek do zasiedlenia..

    OdpowiedzUsuń
  20. Praca w ogrodach nigdy się nie kończy i jest męcząca, ale wtedy natura nagradza cię, widząc, jak wszystko rośnie i kwitnie.
    Cudowne kwiaty.

    OdpowiedzUsuń
  21. Ogród wymaga ogromu pracy, wiem coś o tym 🙂 A Twój jest cudny 🙂

    OdpowiedzUsuń
  22. Dużo sił życzę abyś mogła zajmować się tak cudownym miejscem, wspaniały ogród, maj to wyjątkowy miesiąc, pozdrawiam Ania

    OdpowiedzUsuń
  23. Piękny ogród. Wcale mnie nie dziwi, że w nim przepadłaś. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  24. Przecudny ogród tonie w pięknych kwiecistych barwach.

    OdpowiedzUsuń
  25. Alu - bajka u Ciebie!!! Pięknie wszystko kwitnie! Jeju, taki ogród to tylko fotografować :).
    Uściski!

    OdpowiedzUsuń
  26. Piękny ten Twój ogród. Ja nie mam ogródka, nad czym bardzo ubolewam.

    OdpowiedzUsuń
  27. Już po raz kolejny zachwycam się Twoim ogrodem- co to za ciemno-różowa kula?Jaka nazwa tej roślinki

    OdpowiedzUsuń