poniedziałek, 3 lipca 2023

Słodko i wytrawnie

 Oj przepadłam. Pochłonęły mnie obowiązki i sprawy bieżące a do tego jeszcze choroba mamy a potem jeszcze małe uroczystości rodzinne i krótkie wyjazdy. Zaangażowana w organizowanie urlopu który niedługo nastąpi i przeżywanie... jakby to nazwać sytuacji niecodziennych, jakoś mniej zaglądałam do komputera. Ocknęłam się gdy w przyrodzie nastało lato i przyszły w końcu upragnione opady deszczu, trawa zazieleniła się a w ogrodzie zakwitła lawenda... Mam nadzieję że w końcu wszystko wróci do normy. 
Lubię latem odwiedzać targ. Mnogość zapachów i kolorów przyciąga do stoisk z pojawiającymi się sezonowymi owocami i warzywami. Trafiają one potem do potraw, które z przyjemnością  przygotowuję na spotkanie ze znajomymi z okazji moich urodzin i imienin. Tu przyznam się, że może jestem staroświecka bo w czasach gdy w modzie jest organizowanie uroczystości w lokalach ja spotkania przygotowuję w domu. Lubię tą atmosferę luzu i rozmowy do późnego wieczoru w gronie bliskich mi osób. Tym razem było podobnie. Potrawy przygotowałam z sercem i cieszę się, że szybko znikały ze stołu. Kucharka ze mnie żadna i rzadko gotuję tym bardziej cieszy mnie, że smakowały i  mogę Wam je pokazać :-).
Zapraszam na słodkości i coś wytrawnego.
Urodzinowy tort:






Tarta z kurczakiem, brokułem i pieczarkami:



Tarta z cebulką, cukinią, pomidorkami :




Pozdrawiam serdecznie i nie zapominajcie o mnie :-).

26 komentarzy:

  1. Takie potrawy przygotowane od serca smakują najlepiej! Torcik mniam :) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie zapominamy o Tobie, wszystkiego najlepszego z obu ważnych i pięknych okazji. Same smakowitości przygotowałaś dla gości, co przeczy Twojemu twierdzeniu, że jesteś słabą kucharką.:)))

    OdpowiedzUsuń
  3. ale pysznośći, tarty mniam !

    OdpowiedzUsuń
  4. Mniam, ten torcik - uwielbiam takie słodkości:)
    Serdecznie pozdrawiam Alicja:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękny i oryginalny tort i smakowite tarty:) Pozdrawiam i nie zapominam, choć sama u siebie bywam dość rzadko:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale piękny i na pewno pyszny ten tort. Uwielbiam takie słodkości . Pozdrawiam serdecznie😊

    OdpowiedzUsuń
  7. Spóźnione 100 lat i wszystkiego co najlepsze.Wspaniale wypieki , jejku ten czas tak szybko biegnie czy się kurczy ?pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Widzę Agatko, że jesteś mistrzynią nie tylko rękodzieła, ale też kulinarnych cudeniek. Apetycznie to wszystko wygląda. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Same smakołyki, oj jak kusisz tymi tartami. Dla mnie mogłaby być wersja bezmięsna. Pozdrawiam serdecznie Alicjo.

    OdpowiedzUsuń
  10. Alusiu, jakie pyszności przygotowałaś. Na widok tych zdjęć budzi się we mnie dusza łasucha:)
    Uściski.

    OdpowiedzUsuń
  11. Apetycznie u Ciebie dzisiaj Alu :). Ten tort wygląda obłędnie :). Wszystkiego dobrego dla Ciebie!
    Uściski!:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wszystko wygląda bardzo apetycznie, do schrupania :)) A tort to mistrzostwo!!! Wszystkiego najlepszego :DDD

    OdpowiedzUsuń
  13. Potrawy wyglądają smakowicie, a tort po prostu obłędnie! Takiej dekoracji na torcie jeszcze nie spotkałam. Wszystkiego Najlepszego Alicjo.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  14. Same pyszności. Tort wspaniały! :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Jak można byłoby o Tobie zapomnieć??? Niemożliwe... Torcik wygląda zjawiskowo, a z tymi dekoracjami po prostu megaapetycznie :) Wszystkiego najlepszego, kochana, z okazji urodzin i imienin. Buziaki...

    OdpowiedzUsuń
  16. Czy ja dobrze przeczytałam?? "Kucharka ze mnie żadna"?? Widzę takie cudne zdjęcia... nie, to niemożliwe... :) świetnie wszystko przygotowałaś i sfotografowałaś! Takiego tortu chętnie bym spróbowała, widzę mnóstwo czekolady, mniam! :) Wszystkiego najlepszego!!!

    OdpowiedzUsuń
  17. Sto lat i zdrowia :) Hihi, język aż ucieka i ślina leci, a tu jeść takich cudowności nie można :) Pozdrawiam serdecznie i raz jeszcze życzę wszystkiego co najlepsze.

    OdpowiedzUsuń
  18. Tort wygląda smakowicie i pewnie też tak smakował 🙂😘
    Wszystkiego najlepszego życzę

    OdpowiedzUsuń
  19. Wszystkiego najlepszego Alu !!! Dużo zdrowia i radości oraz weny do tworzenia !!! Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Moc serdeczności z okazji urodzin i imienin :) A potrawy wyglądają bardzo apetycznie :) Chyba coś źle zrozumiałam czytając, że kucharka z Ciebie żadna :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Jak możesz deprecjonować swoje umiejętności kulinarne, jak to są prawdziwe dzieła sztuki!

    OdpowiedzUsuń
  22. Gotowanie od serca to najlepsza przyprawa, tort jest niesamowity a tarty bardzo apetycznie wyglądają, pozdrawiam Ania

    OdpowiedzUsuń
  23. Torcik wygląda przepysznie!

    OdpowiedzUsuń