wtorek, 15 października 2013

Podróż sentymentalna cz. II

 W sezonie wycieczkowym wszystkie autokary  i auta z polskimi i zagranicznymi rejestracjami akurat przebywające na Warmii, nie mogą pominąć na swojej drodze zwiedzania Świętej Lipki , o której pisałam wcześniej. Inaczej jest z Reszlem. To niewielkie  miasteczko przycupnięte jakby w cieniu barokowej perły leży tylko kilka minut drogi od Świętej Lipki. Mało kto tam zajeżdża nie wiedząc co traci.


Tu możemy podziwiać zamek biskupów warmińskich z przełomu XIV i XV wieku , gotycki most zbudowany cały z cegły, barokowy kościół Świętego Krzyża, kościół farny pod wezwaniem św. Piotra i Pawła.


Mnie najbardziej zauroczyły uliczki, którymi można dotrzeć do rynku z neoklasycystycznym ratuszem i średniowieczną studnią. Reszel był jednym z pierwszych miast w Europie, w którym już w średniowieczu działała kanalizacja. Ścieki były odprowadzane przy pomocy systemowi drewnianych rur. Natomiast czysta woda była doprowadzana do gospodarstw za pomocą rur z pięciu miejskich studni.


Dużo czasu nie miałam ale wystarczyło by przypomnieć sobie atmosferę tego miasteczka, aby zapomnieć, że gdzieś indziej jest świat szybkich samochodów , supermarketów...Tu upajałam się spokojem bezludnych uliczek ( co mnie bardzo dziwiło bo był środek dnia) , podziwiałam resztki murów obronnych , nieświadomie chwytałam urokliwe chwile i zatrzymywałam w aparacie niewidoczne dla innych detale .




Może to dziwne, ale te stare ogrodzenia i balustrady zniszczone bardziej przez czas niż przez ludzi, kryły w sobie jakieś magiczne piękno.

Podróże sentymentalne. Wspomnienia o nich zawsze wywołują uśmiech na mojej twarzy . Wiem, że do tych miejsc zawsze będę wracała .

14 komentarzy:

  1. Każdy z nas ma miejsce do którego wraca chętnie i budzą się wspomnienia , najczęściej jest to miejsce z lat dzieciństwa. Przyjemnie spędziłaś czas. Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne miejsce i zdjęcia!!
    Uwielbiam takie balustrady pokryte patyną czasu!
    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  3. Prześliczne zdjęcia. Widzę, że była to wspaniała i urokliwa podróż. Ściskam

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja też lubię takie miejsca. Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudowne miejsca i piekne fotografie:) Uroczy klimat! Pozdrawiam serdecznie-Peninia*

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękne zdjęcia można się tam przenieść w wyobraźni ;-) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Zdjęcie z balustradą jest świetne ! Wyprawa wspaniała, też takie lubię. Pozdrawiam - M.

    OdpowiedzUsuń
  8. Podróże sentymentalne- bezcenne.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Rzeczywiście jest tam niesamowicie, byłam 7 lat temu.
    To jedno z nielicznych miast, w którym ma się wrażenie jakby się człowiek przeniósł w czasie.
    Święta Lipka traci na atrakcji przez ilość pielgrzymów. Jednak Ren, który też oglądałam jest przepiękny ze swoim zamkiem, w którym obecnie jest hotel.
    Więcej moich wojaży możesz obejrzeć na blogu zdjęciowym. Kliknij łabędzie na bocznym pasku.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  10. Przepiękne miejsce! Byłam tam lata temu i z Twoich zdjęć widze , że nie zmieniło sie wiele:)
    Dziękuję za odwiedziny i pozdrawiam cieplutko
    Viola

    OdpowiedzUsuń
  11. Kolejne piękne miejsce....:):):)
    Pozdrawiam ciepło...

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękne zdjęcia!
    Znam Św. Lipkę i Reszel, często tam kiedyś bywałąm :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam takie małe miasteczka, Warmia mi strasznie nie po drodze... Świetne zdjęcia, m. in. ostatnie - ta poręcz jest rzeczywiście piękna i bardzo stara.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Super artykuł. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń