wtorek, 16 maja 2023

Talerzyk liść z "oczkiem"

Dawno mnie nie było ale tak czasami bywa, że pojawiają się sytuacje ważne i ważniejsze.
Wracam z talerzykiem o kształcie liścia.


 Nic szczególnego by nie było w tym talerzyku gdyby nie to "oczko" które powstało w sposób nieprzewidziany. 
Podczas  pierwszego wypału odprysnęło trochę gliny i pojawiło się zagłębienie na powierzchni naczynia. Trochę mnie to zmartwiło i już miałam spisać pracę na straty gdy ktoś podpowiedział mi że mogę spróbować wypełnić ubytek kawałkami kolorowego szkła. Szkło pod pływam temperatury roztopiło się tworząc niepowtarzalne i unikatowe oczko. Koleżankom bardzo spodobał się efekt i nawet próbowały go powtórzyć w swoich pracach ale niestety efekt okazał się nie do odtworzenia.
 A jak Wam podoba się to "oczko"?






Pozdrawiam serdecznie i dziękuję że zaglądacie  :-).

34 komentarze:

  1. Wspaniały jest ten talerzyk! Oczko wprost niesamowite nadało mu bardzo intrygującego charakteru. Bardzo mi się podoba. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawy talerzyk, a oczko przyciąga wzrok. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepięknie wyszło, liście też czasami mają plamy i to dodaje uroku.Pozdrawiam deszczowo.

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękny talerzyk, a oczko zdecydowanie dodaje powabu. Podkreśla i podkręca kolorystykę liścia.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  5. Muszę napisać...zanim doczytałam cały post. Jestem dumną posiadaczką liścia od Ciebie, jestem szczęściarą. Spojrzałam na ten tu zaprezentowany i aż wzbudził we mnie wzruszenie. To jest magia. To jest tak unikalna praca, tak szokująca, przesiąknięta magią, że opisać tego się nie da. Barwy wyjęte z baśni, jakby oko...tak to jakieś magiczne oko....może pawia, albo innej bajkowej istoty...może to smok...nie wiem, ale jestem absolutnie oczarowana. Nidy nie widziałam niczego podobnego, nigdy! Tło jakby nieco zamrożone...dzieło sztuki, które powinni zobaczyć ludzie na całym świecie! Praca, która mogła nie ujrzeć światła, okazała się światłem!!! Nie piszę nic nad wyraz, pisze tak, jak czuję. Wykonałaś dzieło sztuki przesiąknięte magią, która dodaje ciepła sercu!!!!! Kłaniam się z podziwem. <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Pięknie wyszło! To oczko dodało tylko uroku i wygląda tak jak byś to celowo zaplanowała. Talerz bardzo urokliwy i ta zieleń! Cudo.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale świetnie wyszło z tym oczkiem. Jedyny i niepowtarzalny talerz Ci się udał. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Cudownie odratowana praca i to z jakim efektem! Przepięknie wyszło. Sam liść, nawet gdyby nie miał oczka, wcale nie jest taki zwyczajny. Pięknie go wykończyłaś, świetnie dopracowany. No a oczko jeszcze dodało mu uroku. Szkła do tej pory nie używałam w swoich pracach, ale zachęciłaś mnie do spróbowania. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Rzeczywiście wygląda unikatowo! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Czasami coś co wydaje się klęską zamienia się w sukces . Tak właśnie wygląda to"oczko". Miłego wieczoru😊

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetnie Ci wyszło to oczko, jest naturalną ozdobą tego talerzyka , choć motyw liścia też lubię. Szkoda by było go wywalić, czasem można jeszcze odratować i to z efektem łął !!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetny efekt, Alusiu, wygląda na całkowicie zamierzony i przemyślany. Przywodzi na myśl komórkę roślinną pod mikroskopem.
    Serdeczności.

    OdpowiedzUsuń
  13. Zawsze mnie zaskakuje że z przypadkowych niepowodzeń mogą wyjść takie piękne rzeczy, jak twój talerzyk z oczkiem. Śliczny i niepowtarzalny.:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Niesamowity efekt, wspaniała "niespodzianka" ;) tym piękniejsza, że nie dało się przewidzieć jak będzie wyglądał efekt końcowy :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Jest świetny, unikatowy i jedyny w swoim rodzaju. Właśnie dzięki temu, nikt nie będzie miał takiego samego talerzyka :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Niestety nie wypowiem się na temat tego oczka, bo nie mam żadnego doświadczenia w tworzeniu takiej pracy, a ze zdjęcia nie umiem sobie tego wyobrazić, jak wygląda trójwymiarowo. Ale cieszę się, że udało Ci się uratować pracę i że jesteś z niej zadowolona. Jeśli jesteś zadowolona to na pewno, listek z oczkiem wygląda przepięknie. W dodatku, koleżanki chciały też ten efekt uzyskać. :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetny ten liść, a oczko tylko dodaje mu uroku i wyjątkowości. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  18. Ciekawy talerzyk :) Przypadków nie ma, po prostu miałaś stworzyć coś innego.

    OdpowiedzUsuń
  19. Przepiękny talerzyk, a oczko nadaje mu wyjątkowości ❤️

    OdpowiedzUsuń
  20. Niesamowity efekt osiągnęłaś bardzo mi się podoba, talerzyk stał się niepowtarzalny i unikatowy, pozdrawiam Ania

    OdpowiedzUsuń
  21. Alicjo, tworzysz cudownie - piękne i oryginalne przedmioty!
    Podziwiam Twój talent i wspaniałe rękodzieło! Aż trudno uwierzyć, że to "oczko" to przypadek, zatuszowanie odprysku... według mnie ono przesądza o niesamowitym wyglądzie talerzyka!
    Pozdrawiam ciepło - Anita ;-))

    OdpowiedzUsuń
  22. Ten początkowy ,,defekt,, stał się przysłowiową ,,kropką nad i,,
    Takie pawie oczko-pięknie wyszło!

    OdpowiedzUsuń
  23. Bardzo podobał mi się talerz i efekt oczu.
    Wspaniała praca!

    OdpowiedzUsuń
  24. Talerz jest piękny i niepowtarzalny, jedyny w swoim rodzaju :D Czasami tak jest, że robimy coś tak jak zawsze, a niespodziewanie wychodzi cudo i tak jest z tym talerzem. Bardzo mi się podoba :D

    OdpowiedzUsuń
  25. Ale piękny ten liść! Przepiękna dekoracja :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Przepiękny, oryginalny, prawdziwe cacko:)

    OdpowiedzUsuń
  27. Śliczne :) najpierw pomyślałam że jakby mech a przy kolejnych fotografiach uznałam, że niczym zarośnięta lasem wysepka na oceanie. Piękny efekt, śliczna praca :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Coś pięknego wyszykowałaś a to oko jest takie jakby zaczarowane😍
    Pozdrowionka ślę 😊

    OdpowiedzUsuń
  29. Super talerzyk. I w sumie dobrze,że koleżanki nie dały rady zrobić podobnie, bo jest jedyny i niepowtarzalny

    OdpowiedzUsuń
  30. Wygląda pięknie! Właśnie to jest najlepsze w rękodzielnictwie, czasem zdarzają się nieprzewidziane rzeczy, które powodują, że praca staje się wyjątkowa :) Pozdrawiam Cię Alicjo serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  31. Przepiękny talerzyk, a oczko powoduje, że jest jeszcze bardziej wyjątkowy :)

    OdpowiedzUsuń
  32. It's really nice to read and very informative. So much thanks for the sharing. I was looking for that and this is very important for me. Thanks!

    OdpowiedzUsuń