sobota, 14 września 2024

Pamiętajcie o ogrodach... we Wrocławiu

Wrocław zachwycił mnie  wszechogarniającą zielenią. Parki, skwery...wszystko pięknie zadbane. Zapraszam Was na spacer po trzech ogrodach znajdujących się w tym mieście.
Ogród zoologiczny we Wrocławiu został założony w 1865 roku.






Moi ulubieńcy- żółwie.









W Zoo znajduje się Afrykarium, w którym prezentowane są zwierzęta lądowe i wodne Afryki.




Ogromne wrażenie robi przeszklony podwodny tunel.




Manaty okazały się wspaniałymi podwodnymi akrobatami. Można je było obserwować bez końca.


Kolejnym ogrodem, który odwiedziłam był Ogród Botaniczny Uniwersytetu Wrocławskiego istniejący od 1811 roku.










W szklarniach na terenie ogrodu prezentowana jest roślinność Afryki, Meksyku.



Oczywiście i tu nie mogło zabraknąć krasnali ogrodników.



Ostatnim ogrodem jaki udało mi się obejrzeć był ogród japoński. 








Pozdrawiam wszystkich zaglądających i dziękuję za piękne słowa, które zostawiacie w komentarzach :-).

9 komentarzy:

  1. Przepiękne zdjęcia! Tyle kolorów.
    Jak byłam we Wrocławiu, to nie zwiedziłam tych miejsc.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  2. Sporo kilometrów zrobiłaś, piekna relacja, oby fala powodziowa nie zniszczyła niczego.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wszystkie miejsca znam doskonale i również polecam :)
    Będąc we Wrocławiu koniecznie trzeba je zobaczyć.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wrocław jest piękny i jest co zwiedzać. Śliczne zdjęcia. Pozdrawiam serdecznie 🌺🌺🌺

    OdpowiedzUsuń
  5. Jaka wspaniała wirtualna wycieczka :) byłam w Zoo we Wrocławiu 7 lat temu...
    Polecam też zoo u mnie w Łodzi - mamy Orientarium. Może kiedyś odwiedzisz to miejsce? ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Hmm... w botanicznym jeszcze nie byłam...

    OdpowiedzUsuń
  7. Ogród japoński zawsze odwiedzam, gdy ruszam do Wrocławia. W szczycie kwitnienia zachwyca jak mało co...
    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękne są prezentowane przez Ciebie ogrody. Warto obejrzeć je na żywo.

    OdpowiedzUsuń