środa, 6 stycznia 2021

Coś napiszę...

 Jak tam u Was ? Świętujecie?

Z dalekiego wschodu,
piaskami pustyni
jadą trzej królowie
bardzo już znużeni.
 
Od miasta do miasta 
w słonecznej spiekocie
rozpytują wszędzie 
o królewskie Dziecię.

Nikt jednak im wskazać
nie potrafi drogi:
w pałacach Go nie ma,
bo to król ubogi.

Zawierzyli przeto
gwieździe nad Betlejem,
ona im stajenkę
wskazała promieniem.

(wierszyk z internetu)

Oby ta gwiazda  i nam przyświecała i prowadziła nas dobrą, szczęśliwą drogą.

Napiszę jak co roku, że uwielbiam ten okołoświąteczny czas. Cieszą mnie te powroty do domu po pracy gdy wiem, że tam w domu jeszcze wciąż panuje świąteczny nastrój. Te chwile przed spaniem, spędzone przy choince gdy otaczają mnie świąteczne dekoracje są bezcenne.


Choinki nie pokazywałam więc tak wygląda.



 Moje miasto jeszcze w odświętnej szacie.






A u mnie dzisiaj taka gwiazda kulinarna zagościła: drożdżowa z makiem.



Pozdrawiam wszystkich tu zaglądających i dziękuję za życzenia świąteczno - noworoczne.

27 komentarzy:

  1. Ale mi zrobiłaś smaka tą babką drożdżową, wygląda extra. Zachwycam się tez dekoracjami w Twoim mieście. Są niesamowite a w nocy muszą wyglądać cudnie, takie oświetlone.
    Twoja choineczka też pełna uroku w tych szydełkowych ozdobach.
    Pozdrawiam i fajnie że dwa dni znowu wolne :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Alu, masz piękną choinkę , no i dobry humor, miasto swiątecznie pięknie wygląda. Nie mam takich zdolności kulinarnych, by wyczarować taką gwiazdę, co najwyżej piekę chałki. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja również jeszcze pozostaje w świątecznym nastroju :). Choinka stoi, dekoracje wiszą i na prośbę dzieci wszystko zniknie dopiero w lutym :). Pięknie dziś u Ciebie Alu, magicznie i nastrojowo. I mnie narobiłaś smaku na drożdżowe z makiem! Wygląda przepysznie!:)
    Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  4. Porywam kawałek drożdżówki;) Piękne dekoracje i choinka u Ciebie. Miasto też wspaniale przystrojone.
    Ps. Fotel też porywam:)))
    Uściski:)

    OdpowiedzUsuń
  5. J a świętuję co roku , bo mój syn to król Kacper ;-D Oj, zładłabym tej baby.... Buziaki1

    OdpowiedzUsuń
  6. A ja co roku obiecuje sobie że zrobię zdjęcia przystrojonego starego miasta i nic z tego nie wychodzi Dziękuję że mogłam tam być choć wirtualnie

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękną masz choinkę. Uwielbiam takie do sufitu. U mnie dekoracje są zawsze do 2 lutego , ale choinkę rozbieram wcześniej. Już się sypie i chyba za tydzień to nastąpi. Cudna makowa gwiazda. Pozdrawiam jeszcze noworocznie 🎈🎈🎈🎈🎈

    OdpowiedzUsuń
  8. Super dekoracje, tylko tak jakoś śniegu brakuje. Jednak ta śnieżna kołderka, którą pamiętam z ubiegłych lat robiła nastrój. Teraz plucha, szaro i ponuro... Jakby pogoda dostosowała się trochę do panującej atmosfery.
    Ps. ale mi smaku narobiłaś tym wypiekiem... Chyba podziałam w kuchni :)

    OdpowiedzUsuń
  9. I tak bajecznie, nastrojowo niech zostanie na długo, niech trwa:)
    Ja tez uwielbiam ten klimat, zwłaszcza że śniegu nasypało i wszystko jest puchate i bielusieńkie :) do siego roku Alu :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ale cudownie 🥰 jak w bajce. U nas co spadnie śniegi to stopnieje

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękna choinka,ja też nadal pozostaje w świątecznym klimacie:)Twoje miasto pięknie ustrojone,miło po takim spacerować:)może wreszcie spanie śnieg będzie dodatkowy klimat:))Gwiazda makowa cudna,aż ślinka cieknie,moje zdolności kulinarne nie pozwalają na takie cuda;)próbowałam i nie wychodzi:( Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękne masz dekoracje świąteczne, a i miasto cudnie ubrane. Wszystkiego dobrego w Nowym Roku

    OdpowiedzUsuń
  13. Gwiazda drożdżowa z makiem - piękna i na pewno smaczna:) Choinka zachwycająca! Ja właśnie z żalem swoją rozebrałam, bo uschła bardzo. Kupiłam piękna jodłę, ale zbyt wcześnie i nie wytrzymała długo.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Co za choinka, zjawiskowa!! Naprawdę przepiękna:):)
    Ja także lubię świąteczną atmosferę; dziś u nas właśnie spadło mnóstwo śniegu, lampki w ogródku wyglądają jeszcze ładniej dzięki temu ;)
    Zdjęcia gwiazdy drożdżówo-makowej sprawiają, że mam ochotę na coś słodkiego;) wygląda mega apetycznie!

    OdpowiedzUsuń
  15. Alu, jakie smakowite cisto. Pięknie te dekoracje podkreślają świąteczną atmosferę.

    OdpowiedzUsuń
  16. Piękne dekoracje, cudnie ozdobione miasto i smakowite ciasto. Chciałabym by taka świateczna atmosfera trwała i trwała.
    Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku. :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Też lubię świąteczne dekoracje bo robi się cieplej w sercu. Pyszna pewnie ta gwiazda kocham drożdżowe ciasto choć nigdy mi nie wychodzi ale umiem je pięknie zjadać;)) Wszystkiego dobrego:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Cudna gwiazda, wygląda pysznie !

    OdpowiedzUsuń
  19. Piękne dekoracje u Ciebie i w Twoim mieście. Drożdżowa gwiazda z makiem prezentuje się obłędnie.
    Wszystkiego Dobrego w Nowym Roku !!!

    OdpowiedzUsuń
  20. Przepiękne masz świąteczne ozdoby w domu, miasto tez cudnie przyozdobiono. Ciasto drożdżowe w takiej wersji to majstersztyk kulinarny :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Choinkę masz piękną, a to głównie za sprawą rękodzielniczych dekoracji. Jest niepospolita i taka klimatyczna.
    Drożdżowe gwiazda jest cudna, aż szkoda ją naruszyć.

    OdpowiedzUsuń
  22. Ależ u Ciebie świątecznie i jeszcze pyszności upiekłaś :).

    Miasto też pięknie wystrojone :).

    OdpowiedzUsuń
  23. Taką świąteczną atmosferą tylko się delektować i to jak najdłużej, piękna choinka a i drożdżówka bardzo apetycznie wygląda. Miasto masz pięknie wystrojone, pozdrawiam Ania

    OdpowiedzUsuń
  24. Oj, gwiazda wygląda baaardzo smakowicie :) Dekoracje w mieście niebanalne i super, szczególnie ten autobusik mi się spodobał :) Choinka bardzo ładna, lubię białe ozdoby choinkowe. Pozdrawiam, Aga

    OdpowiedzUsuń
  25. Najbardziej w tym czasie lubimy pięknie przystrojone domy i miasta, u Ciebie tak właśnie jest.
    Gwiazda wygląda niezwykle apetycznie:))

    OdpowiedzUsuń
  26. Pyszności!!! Wszystkiego dobrego w NR.

    OdpowiedzUsuń
  27. Zdjęcia wspaniale oddają świąteczną atmosferę. I ja bardzo lubię ten czas...

    OdpowiedzUsuń