sobota, 6 sierpnia 2022

Tuż przed...

 Ogród nie daje o sobie zapomnieć. 
Tuż przed zachodem słońca gdy różowe, bezchmurne niebo zapowiadało kolejny upalny dzień a ja zmęczona codziennością cieszyłam oczy widokiem kwitnących w moim ogrodzie roślin, w gęstwinie bukszpanowych gałązek spostrzegłam te małe, zielone, znienawidzone gąsieniczki. Ćma bukszpanowa.
Kolejny dzień (całe szczęście miałam wolne w pracy) spędziłam na obcinaniu czyli formowaniu moich prawie 30 kul bukszpanowych a następnie opryskiwaniu ich co by te gąsieniczki wszystkiego nie pożarły. Widziałam już te straszące kikuty jakie pozostały po bukszpanach po zaatakowaniu ich przez tego szkodnika. Żar lał się z nieba a ja powtarzałam sobie że muszę dać radę. Kolejny raz muszę dać radę... Może bym się tak nie stresowała gdyby nie to, że jestem tuż przed małym remontem i wszystko już przygotowane a tu taka nagła zmiana planów. Wszystko się przesunęło a ja za chwilę będę miała urlop i pewnie ten remont zaczepi o te moje upragnione wolne dni czego bym nie chciała. Ech... No i jeszcze goście mają przyjechać... Trochę się użalam, ale przecież nie zawsze jest jak chcemy a wręcz przeciwnie. 
Ja tu myślę jak to wszystko pogodzić w czasie a roślinność się niczym nie przejmuje i kipi kolorami...





Nawet hortensja, która w porywach miała trzy kwiatki w tym roku oblepiona jest kwieciem nie tylko różowym ale i fioletowym co bardzo mnie cieszy i dziwi.







Pozdrawiam z jedną nogą na drabinie a drugą w ogrodzie z opryskiwaczem w dłoni :-).

23 komentarze:

  1. Jak pieknie, uczta dla oczu :) trzymam kciuki za remont :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja przegrałam z ćmą bukszpanowa, nie ma bukszpana.Kwiaty okazale i cudowne.Tez nie wiem czego się łapać , też goście będą i byli , mały remont planuje na wrzesień.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Alicji, nie spadnij tylko z drabiny, bo wtedy przegrasz z ćmą, remontem i gośćmi:))
    Pięknie pokazałaś ogród , bukszpanowe kule są śliczne, kolory hortensji również.:))

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepiękny ogród. Ja też walczę z ćmą bukszpanową mospilanem i póki co wygrywam.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  5. Wiać ogrom pracy jak wkładasz w ogród ale to jakim pięknem ogród się odwdzięcza jest oszałamiające, cudowne miejsce. Życzę Ci udanego urlopu a przed wszystkim chwili tylko dla Ciebie, pozdrawiam Ania

    OdpowiedzUsuń
  6. Ogrod to nieustająca praca, dje wiele radości ale wymaga w zamian troski i czasu. Miłego tygodnia:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Alusiu, mam nadzieję, że uda Ci się skutecznie wygrać walkę z tą utrapioną ćmą. Udanego remontu, a później wypoczynku.

    OdpowiedzUsuń
  8. Śliczne roślinki 🤩 Powodzenia z remontem i tepieniem gąsienic! U mnie w tym roku przędziorki się panoszą. Junior chory, źle spi w nocy i nie ma kiedy oprysku zrobić. Oby mi róż nie zeżarły 😔

    OdpowiedzUsuń
  9. Ogród masz przepiękny i kwiaty zachwycające! Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  10. U nas też jest prawdziwa plaga tej ćmy niestety.

    OdpowiedzUsuń
  11. Rośliny kwitną bujnie !!! Ćma bukszpanowa jest bardzo niebezpieczna dla ogrodu. Pożera i niszczy zielone części roślin. Mam nadzieję, że w porę zdążyłaś i pozbyłaś się szkodnika. Pozdrawiam ciepło :)))

    OdpowiedzUsuń
  12. Pięknie masz w ogrodzie. Wszystko zadbane i dorodne. Ćma bukszpanowa sieje spustoszenie. Dobrze , że od razu zaczęłaś działać. Pozdrawiam serdecznie 🌺🌺🌺🌺

    OdpowiedzUsuń
  13. Och Alu, zwalcz tę ćmę, bo bukszpany masz cudne, bardzo byłoby ich szkoda :( Hortensja pięknie Ci zaszalała, obsypana kwiatami w cudownych kolorach, aż miło popatrzeć. Czasem tak jest, że nasze plany idą swoją odrębną drogą, ale nic na to nie poradzimy. Trzymaj się i uważaj na siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Piękny ogród i tak utrzymany wymaga pracy.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  15. How beautiful is your garden. Thank you for this beautiful virtual tour through your photos.

    OdpowiedzUsuń
  16. Piękny ogród 🙂
    Mnie właśnie w tamtym roku bukszpan pożarły te gąsienice ...

    OdpowiedzUsuń
  17. Ale u Ciebie pięknie :) U nas też znowu ćma bukszpanowa! Już mi ręce opadają. Zdjęłam wczoraj 30 gąsienic, dziś zrobiłam oprysk. Z tył ogrodu bukszpany mam już całkowicie zeżarte...

    OdpowiedzUsuń
  18. Ach, ogród to mnóstwo pracy... podziwiam jak ukształtowałaś bukszpan... efekt jest wow :) my w tym roku pierwszy raz w życiu zakładaliśmy ogród, chodzenie wokół roślinek naprawdę jest wymagające, ale jaka przyjemność ze spędzania wśród nich czasu... :) wspaniałe zdjęcia zrobiłaś:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Cudownie tam masz...niczym w zaczarowanym ogrodzie :)
    Podziwiam Twój trud w wypracowaniu takiego pięknego efektu.
    Uściski.
    K.

    OdpowiedzUsuń
  20. Jaki cudny masz ogród! Niestety robale na roślinach w tym roku i u mnie się pojawiły, blee. Życzę sił i wytrwałości. Buziaki

    OdpowiedzUsuń
  21. piękny ogród, mam nadzieję, że wygrywasz z ćmą, szkoda byłoby takich cudnych bukszpanów :)

    OdpowiedzUsuń