niedziela, 7 stycznia 2024

Święta , święta i...

 Święta , święta i... spokój. Minęły święta i nastał nowy rok i powoli wszystko wraca na dawne, codzienne tory. No może zabrzmiało to zbyt pesymistycznie bo u mnie wcale nie jest szaro. Gdy inni już myślą o wiośnie ja dopiero teraz cieszę się poświątecznym spokojem. Choinka pięknie błyszczy światełkami i mam nadzieję, że jeszcze trochę postoi.



Wieczory umilam sobie herbatką z pomarańczami i żurawiną zanurzonymi w syropie korzennym, który sama przygotowałam.


A do tego słodkie małe co nieco. Niestety po gwieździe z makiem...


...pierniku...


... i keksie...


 ...nie został już nawet okruszek ale są jeszcze ciasteczka, które jak już wspominałam tym razem piekłam z koleżanką i którymi jeszcze obdzieliłam bliskie mi osoby.



Oczy cieszę tym co ciągle jeszcze przypomina święta bo jak usłyszałam dzisiaj święta się tak zlaicyzowały, że w sklepach już są dekoracje wielkanocne tak jakbyśmy mieli zapomnieć co przeżywaliśmy niedawno a przecież czas radości świątecznych tych bożonarodzeniowych ciągle jeszcze trwa.
Dziękuję za życzenia, którymi mnie obdarowałyście a szczególnie dziękuję Agnieszce  za piękną kartkę i pięknie pokolorowane przez Nią grafiki.



Pozdrawiam serdecznie :-).

18 komentarzy:

  1. Jaki przyjemny klimat świąteczny! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piekne klimaty, choinkę masz cudowną, u mnie też jeszcze wszystkie dekoracje , makowce jeszcze zamrożone, ciastka i w puszkach i zamrożone, chociaż przede mną magiczna liczba 7 to nadal myślę że jest nas dużo w domu, poczestowalalm sąsiadów to już tradycja, córka przyjedzie w sobotę to sporo wypieków weźmie.Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  3. Alu przepiękna jest Twoja choinka! Moja też jeszcze stoi :). Wspaniałe wypieki, aż smak mi wrócił na sam widok.
    Wszystkiego dobrego w Nowym Roku!
    Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  4. Alicjo, bardzo się cieszę że teraz w spokoju oddajesz się przeżywaniu poświątecznego klimatu - to przecież właśnie teraz jest ten czas, kiedy nadal powinniśmy się cieszyć choinkami i wszystkimi świątecznymi dekoracjami, żeby jak najwięcej z tej świątecznej atmosfery zostało z nami na kolejne dni. Masz pięknie udekorowaną choinkę, a ciasta wyglądają bardzo smakowicie. Ja też obdarowałam moimi pierniczkami bliskich i przyjaciół. Życzę Ci dużo radości w nowym roku :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudowną masz choinkę, Alu. A te wypieki - moje oko łasucha nie może się napatrzeć.
    Serdeczności.

    OdpowiedzUsuń
  6. I ciesz się tymi Świętami jak długo możesz choć za pasem już następne. Ja jestem szczęśliwa że już minęły, ale to dlatego że dla mnie wiążą się z robotą a nie z odpoczynkiem. Choinki nie lubię ubierać , w ogóle te Święta jak by się skomercjalizowały. Ludzie w sklepach to jak by cały rok nic nie jedli a potem wywalają nadwyżki.
    Życzę Ci zdrowia na Nowy Rok, oby dopisywało Tobie i najbliższym.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak dobrze, że u Ciebie jeszcze święta, przynajmniej jeśli chodzi o nastrój. Tak szybko te wszystkie świąteczne dni minęły, że chociaż tutaj można jeszcze posmakować tego klimatu. Choinka piękna. Wszystkiego dobrego w Nowym Roku...

    OdpowiedzUsuń
  8. Pięknie u Ciebie i smacznie ;-) U mnie też jeszcze świątecznie :-) i choinka stoi i resztki ciasteczek na dnie słoja przypominają, że jeszcze chwilę można się nacieszyć atmosferą grudniowych dni :-) serdecznie pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. U mnie tylko pierniczki się zachowały! Pięknie i pysznie u Ciebie, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Śliczna biała choineczka, a ciasteczkowe pudełeczka wygladają bardzo smakowicie :) Cieszę się, że kartka dotarła, chciałam choć odrobine odwdzięczyć się za anielską nagrode w Twoim candy:) Wszelkiego dobra w Nowym Roku Alicjo :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Cudo choinka i ozdoby i wypieki. U mnie też już tylko pierniki własnej roboty ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ale piękne, klimatyczne zdjęcia nam pokazałaś. Choinkę masz prześliczną. A na te smakowitości aż ślinka cieknie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Piękna choinka, ozdoby i wypieki...Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  14. U mnie też jeszcze świątecznie choinka , herbata no i pierniczki. Pozdrawiam gorąco bo jakby inaczej jak za oknem zima:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Jak pięknie i świątecznie. Przecudna choinka i bardzo smakowite ciasta:) Ten syrop do herbaty... musi być pyszny.
    Ja także jeszcze czerpię świąteczne ciepło - lubię bardzo, dlatego dekoracje, choinka jeszcze stoją. Co prawda sypie się już troszkę, ale chodzę obok niej na paluszkach, aby jeszcze mnie cieszyła.
    Uściski Alicja!

    OdpowiedzUsuń
  16. Ale smakowite wypieki:) Ta gwiazda z makiem wygląda zjawiskowo.

    OdpowiedzUsuń
  17. Piękna choinka, dekoracje i smakowite wypieki ślicznie ozdobione.
    Bardzo lubię ten czas, gdy w spokoju można cieszyć się tymi cudnościami.
    Zaraz po Nowym Roku handlowcy zaczęli przypominać o Święcie Babci i Dziadka, a teraz już właśnie na tapetę wchodzą kolejne święta...
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  18. Ale pięknie! Makowiec mnie zachwycił, podobnie jak karteczki. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń