sobota, 3 września 2022

Dałam sobie wolne...

 ...a właściwie to sama sobie nie dałam tego wolnego tylko dostałam urlop. Upragniony, wyczekiwany... Nie mogę stwierdzić, że był to czas całkowicie błogiego lenistwa bo zaliczyłam własnoręczne malowanie pokoju a potem to już były małe wyjazdy, które pozwoliły trochę odpocząć.
Nie jestem wielkim podróżnikiem, nie odwiedzam zamorskich krajów. Lubię wracać do znanych mi miejsc i ciągle na nowo odkrywać ich piękno.

Jak co roku na mojej liście letnich odwiedzin znalazło się Trójmiasto.




Gdańsk w muzeum narodowym ofiarował mi spotkanie ze sztuką w najlepszym wydaniu. (Obraz "Sąd Ostateczny" Hansa Memlinga).


Nie mogło zabraknąć zdjęć aniołów z kościoła Mariackiego.


W  oliwskim ZOO miałam spotkanie z Maleństwem i jego mamą. Pamiętacie ich z Kubusia Puchatka?



Oczywiście najważniejsze były spacery brzegiem morza.


Dzięki mojej kuzynce dane mi było pierwszy raz być w Bydgoszczy. To piękne miasto.




Również boczne uliczki cieszą oczy swoim niepowtarzalnym urokiem.


Urlop zakończyłam z dala od miejskiego zgiełku, wśród pól pachnących skoszonym zbożem, gdzie z oddali dobiegał krzyk żurawi.


Co dobre szybko się kończy i tak było z moim urlopem. Wracam do codzienności i blogowania :-).
Pozdrawiam tych co o mnie nie zapomnieli :-).

28 komentarzy:

  1. Też lubię takie urlopy, odkrywanie nowych rzeczy w znanych sobie miejscach... Cieszę się, że odpoczęłaś i że Ci się podobało i cieszę się, że wracasz do blogowania :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Alu, cieszę się, że miałaś tak udany urlop.
    Serdeczności.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniale spędzony czas ,tak jak chciałaś, cudowne miejsca.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajna fotorelacja. Też lubię Trójmiasto, bo jeszcze ciągle mam coś do odkrycia i zobaczenia... Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. To miałaś piękny urlop :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Tak się składa że i mnie mało było w sierpniu na blogach bo też byłam na urlopie . Gdańsk bardzo lubię i mimo tego że byłam tam już kilka raz to zawsze wracam z rozrzewnieniem. Nie jestem fanką Solidarności ale "Bursztynowy Ołtarz" zawsze muszę w Gdańsku zobaczyć. Bydgoszczy niestety nie znam i nie byłam tam ale z Twoich zdjęć wynika że warto to miasto obejrzeć.
    Fajnie że urlop Ci się udał , potrzebne jest człowiekowi takie oderwanie od wszystkiego. Powodzenia w szybkim powrocie na dawne tory.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo dobrze, że zrobiłaś sobie wolne ! Widzę, że nie próżnowałaś i odwiedziłaś najpiękniejsze miasta. W Gdańsku byłam wiele razy, bo to w sumie niedaleko ode mnie. W tym roku również odwiedziłam Bydgoszcz i bardzo mi się spodobała. Dużo kamienic zostało odnowionych i dostało nowe fasady. jest gdzie spacerować i wypoczywać. Pozdrawiam serdecznie :))

    OdpowiedzUsuń
  8. Urlop ważna rzecz, wspaniałe miejsca odwiedziłaś, pozdrawiam Ania

    OdpowiedzUsuń
  9. Urlop jaki by nie był zawsze jest za krótki. Polska jest piękna i ma wiele ciekawych miejsc. Śliczne zdjęcia. Pozdrawiam serdecznie 🌺🌺🌺🌺

    OdpowiedzUsuń
  10. ale masz udany urlop - piękne miejsca odwiedziłaś

    OdpowiedzUsuń
  11. Wspaniale tak trochę popodróżować, pospacerować... śliczne zdjęcia :) jaką piękną miałaś pogodę! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ale piękne zdjęcia. Również bardzo lubię Trójmiasto i gdy mam okazję, to często tam wracam. W Bydgoszczy byłam kilka razy i nie wiem, czy mnie zachwyciła... Może dlatego, że za każdym razem byłam służbowo i nie miałam czasu zachwycać się jej architekturą. Gratuluję udanego urlopu!

    OdpowiedzUsuń
  13. Wypoczęłaś, pozwiedzałaś i teraz zrelaksowana wracasz do tworzenia :) Tak powinno być! Dzięki za super zdjęcia. Pozdrowienia ślę :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Super fotki,wszystko pięknie opisane,pięknie odpoczęłaś.

    OdpowiedzUsuń
  15. I bardzo dobrze, że zrobiłąś sobie urlop. Każdy potrzebuje trochę wypoczynku. Gdańsk uwielbiam. Mogłabym tam mieszkać :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Pięknie się urlopowałaś Alu :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Wspaniale jest podróżować.
    Wspaniała fotorelacja, wszystko tak piękne!

    OdpowiedzUsuń
  18. Odpoczynek ważna rzecz - super, że wszystko się udało :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Pięknie spedzilas wolny czas. Gratuluję....I trochę zazdroszczę...
    Wszystkiego dobrego...

    OdpowiedzUsuń
  20. Alu fajnie, że udało się Tobie odpocząć. Piękne miejsca odwiedziłaś i zapewne dużo wrażeń przywiozłaś. Reset każdemu jest potrzebny!
    Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  21. Wolne od blogów też jest potrzebne :). Chociaż ja czasami potrzebuję ponad tygodnia, aby nadrobić czytelnicze zaległości. Cieszę się, że urlop się udał. I że mogłaś wreszcie zobaczyć Bydgoszcz. Uściski przesyłam

    OdpowiedzUsuń
  22. Alicjo, z tego co widzę miałaś bardzo ciekawy urlop. Jednak przede wszystkim bardzo się cieszę, że tak podoba Ci się Gdańsk. To moje ukochane miasto. Tu się urodziłam, dorastałam i tu nadal mieszkam i też uważam, że to jedno z piękniejszych miast w Polsce. Morze, najpiękniejsze jest wiosną i jesienią, kiedy sztormowe wiatry rozbijają fale o brzeg, jak dla mnie nie ma piękniejszego widoku. W Bydgoszczy też byłam wiele razy, to również jest bardzo urokliwe miasto. Mam nadzieję, że dobrze wypoczęłaś. Dziękuje za odwiedziny i przemiły komentarz. Pozdrawiam serdecznie :DDD

    OdpowiedzUsuń
  23. Jak to Alicjo, ja też byłam na chwilkę w Gdańsku, mam nadzieję, że nie tego samego dnia, bo bym straciła okazję Cię uścisnąć. :) Bardzo lubię Gdańsk, a Bydgoszczy nie znam. Nie znam Bydgoszczy, ale ta uliczka, ale ona jest klimatyczna, a ja takie lubię najbardziej. Bywa, że miasto jest takie se, ostatnio w takim byłam, ale ukrywa w sobie takie uliczki, że nie można czasami uwierzyć. Jedna była cała w drewnianych domkach porośniętych bluszczem od góry do dołu. Widziałam ją tylko przez szybę, ale to była tak bajkowa chwila, nie mogłam uwierzyć, że taki skarb jest w tak szarym mieście, a jednak. :) Cieszę się, że spędziłaś miło czas, a za malowanie biję brawo, to też zasługuje na to, by bić brawa. Pozdrawiam Cię serdecznie i nie ma mowy, by o Tobie zapominać. <3

    OdpowiedzUsuń
  24. Też kocham Bydgoszcz, uwielbiam się tam kręcić po uliczkach, a latem jeść lody nad rzeką.
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Piekne zdjęcia zrobiłaś! Pozdrawiam gorąco

    OdpowiedzUsuń
  26. Gdańsk znam bardzo dobrze i zawsze do niego tęsknię. Bydgoszczy nie znam, a na Twoich zdjęciach wygląda bardzo zachęcająco.
    Pozdrawia.:))

    OdpowiedzUsuń
  27. Cudowny Gdańsk! Wybrałaś najlepsze miejsce :)

    OdpowiedzUsuń