wtorek, 20 grudnia 2022

Z jelonkiem i przydługa opowieść o choince

To już jedna z ostatnich kartek jakie przygotowałam. Może to nie jest typowa kolorystyka na kartkę bożonarodzeniową ale bardzo podoba mi się takie połączenie kolorów.






Pozdrawiam serdecznie i dziękuję, że zaglądacie w ten przedświąteczny, zabiegany czas. Ja lecę ubierać choinkę :-). A z tą choinką to było tak: Zachciało mi się żywej choinki. Myślałam, że taką kupię w najbliższej okolicy. Niestety w miejscu gdzie zawsze były choinki do wyboru tym razem zastałam panią siedzącą w samochodzie i pilnującą kilka zapakowanych w siatki choinek, która na mój widok tylko rzuciła wygórowaną cenę za wszystkie jak leci i z powrotem schowała się w samochodzie. Ja przecież nie kupię kota w worku - pomyślałam i postanowiłam przywieść choinkę autobusem z miasta. Przecież dam radę z niewielkim drzewkiem. Polowanie na choinkę, trochę już zmęczona, zakończyłam na  jednym z targowisk usianym choinkami do wyboru do ... no nie do koloru bo wszystkie były zielone. Szybko podeszłam do jednego z panów pytając ile kosztują i dlaczego tak drogo bo ja chciałabym niewielką choinkę wysokości mniej więcej jak ja no ...może trochę większą ( no bo ja to raczej jestem z tych niższych :-)). Wolnym krokiem a potem już przyspieszywszy bo ciemno się robiło minęliśmy kilka drzewek i ... jest moja wymarzona choinka. Trochę(!) większa niż ja . Długo się nie zastanawiałam chociaż gdy pan naciągał na nią siatkę pojawiła się chwila zwątpienia i pytanie czy dam radę ponieść ją bo muszę do autobusu dotrzeć a potem jeszcze kawałek donieść.  Pan zapewnił, że a jakże dam radę. Szczęśliwa chwyciłam drzewko pod pachę i w drogę. Krok za krokiem najpierw szybko ale z każdym krokiem coraz wolniej bo i ciężar coraz większy wydawał się. Przystanęłam a jakaś pani patrząc na mnie stwierdziła pytająco: Ciężko?. Musiałam wyglądać komicznie no ale odwrotu już nie było. Prawie zaciągnęłam choinkę na przystanek. W autobusie byłam szczęśliwa że nie muszę jej nieść. Pojazd wypełnił się zapachem igliwia. Pewna pani zmęczona po pracy stwierdziła, że pięknie pachnie aż zrobiło się świątecznie. Jeszcze wysiadając łapała ten zapach głęboko oddychając. Gdy wysiadałam z autobusu zadzwoniłam po posiłki w postaci młodego siostrzeńca, który stawił się na przystanek i już razem zataszczyliśmy drzewko do domu. Morału nie będzie bo pewnie i tak niczego to mnie nie nauczyło. Ciężko było ale kolejny raz dałam radę. Następnego roku też pójdą po choinkę i oby tylko była mniejsza. Teraz wspominam to z uśmiechem a choinka stoi już w moim pokoju i czeka na święta. 
A miało być krótko :-).

18 komentarzy:

  1. Kartka jak najbardziej w klimacie świątecznym.Fajne przeżycie z choinką teraz ale taszczenia jej nie zazdroszczę, czekam na tą wymarzoną już ubraną.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Karteczka urokliwa jak zwykle, te kolory rzeczywiście fajnie współgrają :) A z opowiastki o choince się uśmiałam, najważniejsze, że dałaś radę i masz tę swoją wymarzoną żywą :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Swoją choinkę juz wczoraj ubrałam, jest żywa, pachnąca , kolory w karteczce piękne

    OdpowiedzUsuń
  4. Kartka prześliczna, kolory również.
    Bardzo podobała mi się opowieść o Twojej wymarzonej choince.

    OdpowiedzUsuń
  5. O rety, jak mi się podoba ten post :) karteczka może nie w typowo świątecznej kolorystyce, ale i tak jest przeurocza! nieszablonowa :) a opowiadanie o choince... myślę, że morał jest taki, że marzenia się spełniają, choć po drodze musimy się chwilę napracować i nasiłować ;) ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Będziesz miała choinkowe wspomnienia :) U mnie sztuczna, nie pachnie, ale za to cała w bieli jak panna młoda :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Najważniejsze że choinka jest:))))karteczka bardzo ładna:)))Pozdrawiam serdecznie i Wesołych Świąt życzę:)))

    OdpowiedzUsuń
  8. Ważne że dałaś radę i masz taką choinkę jak chciałaś. Za rok już nie będziesz pamiętała tej przygody !!
    A kartka, no cóż nie lubię na Święta koloru niebieskiego, bardziej by tu pasował zielony.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. My mamy sztuczną choinkę, ale marzy mi się taka wielka żywa. Moze jak dzieci podrosną to taka będzie nam towarzyszyć w święta

    OdpowiedzUsuń
  10. Urocza kartka, Alu.
    A choinka na pewno będzie pięknie się prezentować i cieszyć oczy.

    OdpowiedzUsuń
  11. Delikatna i piękna kartka świąteczna.
    Życzę Tobie i wszystkim Twoim bliskim Wesołych Świąt i Szczęśliwego Nowego Roku
    wszystkiego najlepszego

    OdpowiedzUsuń
  12. Poświęciłaś się , ale dla jej zapachu w świąteczne wieczory warto było. Kochana spokojnych i pogodnych świąt i wszystkiego naj 🎄🎄🎄🎄🎄

    OdpowiedzUsuń
  13. Czego się nie robi dla pachnącej, świątecznej choinki...

    OdpowiedzUsuń
  14. Śliczna karteczka!
    Wiary, co góry przenosi,
    nadziei, która nie gaśnie,
    miłości w każdej ilości
    od Bożej Dzieciny 😘🎄

    OdpowiedzUsuń
  15. Spokojnych, rodzinnych, zdrowych i radosnych Świat :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Piękna karteczka. Myślę, że ten jelonek / renifer nadaje jej właśnie tego bożonarodzeniowego charakteru. A przygoda z choinką bardzo sympatyczna. Wiesz, ja już od samego czytania czułam ten nieziemski zapach igliwia... Ach, rozmarzyłam się...

    OdpowiedzUsuń
  17. Cudna kartka! Zdrowych i radosnych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
  18. Hihi, a ja w tym roku po raz pierwszy miałam choinkę mojego wzrostu (170cm), zazwyczaj mieliśmy dużo wyższe choinki i problem był z jej wniesieniem, a później wyniesieniem z domu. W tym roku jednak uparłam się przy mniejszej, a i tak udało mi się na niej nawieszać (rękoma dzieci i męża) mnóstwo ozdób :)

    OdpowiedzUsuń