wtorek, 25 sierpnia 2020

Tarta ze śliwkami

Koniec lata to czas śliwek. Lubię śliwki w każdej postaci. I takie prosto z drzewa i przetworzone. Drożdżowe ze śliwkami, zupa owocowa ze śliwek, kompot ze śliwek to smaki mojego dzieciństwa. Na zimę zawsze jest u nas dżem ze śliwek i ten właśnie najlepiej lubię z naleśnikami. Ciągle wracam do tych prostych smaków.
Gdy pojawia się chęć na coś słodkiego i są śliwki a w lodówce płat ciasta francuskiego to nic więcej nie trzeba by upiec sobie taką rustykalną tartę. Ktoś powie, że to droga na skróty, nic szczególnego, ale jaka kucharka takie danie :-) a poza tym szkoda mi czasu na coś bardziej ambitnego gdy na dworze pogoda jeszcze letnia i czas zaoszczędzony można spędzić w cieniu rozłożystej jabłoni z kawałkiem ciasta w dłoni. Ważne, że wszystkim smakowało.







Pozdrawiam słodko :-).

26 komentarzy:

  1. Przepis bardzo dla mnie, bo ja też nie jestem zbyt ambitną kucharką :))). Lubię ciasta z owocami, a kawałek ciasta francuskiego w lodówce zawsze warto mieć! Na pewno wypróbuję Twój przepis!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ojej, to niegodziwe, to wręcz sadyzm... zamieszczać takie zdjęcia.
    Uwielbiam ciasta że śliwkami.
    To Twoje aż u mnie czuć jak pachnie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam tartę z owocami, że śliwkami jeszcze nie jadłam 😊

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda pysznie i na pewno jest pyszne😊

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo lubię tartę, zwłaszcza ze śliwkami. Ostatnio piekę tylko tarty, ale wyrabiam kruche ciasto. Pozdrawiam serdecznie :))

    OdpowiedzUsuń
  6. uwielbiam śliwki pod każda postacią

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda przepięknie, tak rustykalnie!

    OdpowiedzUsuń
  8. każda tarta mi smakuje ze względu na ciasto, a już ze śliwkami to luksus

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja uwielbiam knedle ze śliwkami :)). Moja mama robi najlepsze na świecie :). Tarta wygląda przepysznie, narobiłaś mi Alu smaku :))). Chyba upiekę. Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  10. Dobrze wygląda i na pewno dobrze smakuje. Bardzo lubię przetwory ze śliwek.

    OdpowiedzUsuń
  11. Trzeba sobie ułatwiać życie :D A efekt i tak świetny, wygląda pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciasto wygląda na przepyszne. Fajnie sobie tak wyobrazić, że siadam pod jabłonią z kawałkiem ciasta, mam wrażenie, że poczułam jego smak, a nawet zapach. :) Pozdrawiam cieplutko. :))))

    OdpowiedzUsuń
  13. Alu, to mi narobiłaś apetytu:) Bardzo lubię śliwki, a taką tartę zjadłabym całą na raz:)
    Uściski.

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo apetycznie wygląda to Twoje ciasto. Kiedyś dosłownie zażerałam się czereśniami czy śliwkami, teraz nie bardzo mi służą, przetworzone troszkę mniej, więc korzystam ile się da. Narobiłaś mi apetytu, chyba sobie też takie upiekę, na kruchym cieście........mniam. Pozdrawiam gorąco:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Smakowicie się zrobiło...mniamm 😋
    Alu Twoje ciasto "na skróty" wygląda idealnie i masz rację, ja też nie lubię marnować czasu na coś co można zrobić w inny szybszy sposób 😉 Tarta na francuskim gotowym cieście ,czemu nie ?
    Spróbuje 😀🌷😊

    OdpowiedzUsuń
  16. Alee mi smaka zrobilas Kochana :))) A ja wczoraj sliwki przynioslam ,bedzie trzeba jakies ciasto zrobic :))) Smaki dziecinstwa sa Najpiekniejsze i Najlepsze !!! :))) Sciskam Cie Mocno Kochana !!! :)))

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja również uwielbiam śliwki pod każdą postacią, a śliwkowe ciasta to kwintesencja końca lata:-)) Twoja tarta wygląda smakowicie:-)) Ja też lubię iść na skróty w kuchni:-))
    Pozdrawiam serdecznie:-))

    OdpowiedzUsuń
  18. Rzeczy proste są najlepsze :D Twoja tarta wygląda bardzo smakowicie :DDD

    OdpowiedzUsuń
  19. Ta tarta pysznie się prezentuje :-) Proste przepisy dają zazwyczaj najsmaczniejsze potrawy :-) Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  20. wow, bardzo apetycznie się prezentuje! u mnie gości ciasto drożdżowe ze śliwkami, taka pora:))

    OdpowiedzUsuń
  21. Wygląda mega apetycznie:) zazdroszczę! ;) uwielbiam słodkości:)

    OdpowiedzUsuń
  22. Pysznie to wygląda i mówi Ci to antytalent kuchenny :D ;)
    Uściski.
    K.

    OdpowiedzUsuń
  23. Fajny pomysł z ciastem francuskim ,podkradam.

    OdpowiedzUsuń