czwartek, 14 września 2023

Uliczkami Krakowa

 To jeszcze nie koniec mojego zachwytu Krakowem.
Błądząc po uliczkach Krakowa coraz bardziej chłonęłam atmosferę i magię miasta. Poszukiwałam tego co znałam z opowieści innych, z baśni, legend i odkrywałam nowe, nieznane historie i miejsca, które urzekały mnie swoją oryginalnością tak inną od tej, w której przebywam na co dzień.
Chwytałam chwile i utrwalałam je na zdjęciach.










Spotkałam Lajkonika :-).




Tuż pod Wawelem zadomowił się smok wawelski, który czasami straszy zionąc ogniem.


Gdy natłok myśli i doznań zaczynał przytłaczać kryłam się w chłodnych murach wspaniałych kościołów. Tam w ciszy podziwiałam ponadczasowe piękno.



Epitafium w krużgankach kościoła Św. Trójcy



Nie mogłam obojętnie przejść obok aniołów a było czym się zachwycać.


Każdy mój spacer kończył się na rynku krakowskim. Rynek w Krakowie jest jednym z największych i najładniejszych rynków średniowiecznych w Europie. Tu można podziwiać kościół Mariacki, Sukiennice, kamienice...





...Tu można spotkać zaczarowane dorożki z wiersza Gałczyńskiego.


Ktoś powie, że ekscytuję się tym wyjazdem jakbym była na końcu świata. 6 godzin w pociągu i kolejny raz przekonałam się, że piękno można odkryć niekoniecznie w dalekich krajach.
Pozdrawiam :-).

24 komentarze:

  1. Wspaniałe zdjęcia:) widać że zwiedzaniem było dla Ciebie ogromną frajdą:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam nadzieję kiedyś odwiedzić Kraków, bo nigdy nie byłam. Też wolę swoje zwiedzać niż się stresować w obcym kraju. Piękne wspomnienia. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne miasto i piękne zdjęcia. Pozdrawiam serdecznie, Eltox

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię Kraków. wspaniale było przypomnieć sobie jakie tam cuda są ogladając Twoje zdjęcia.
    Serdecznie pozdrawiam Alicja:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pozostaje mi tylko potwierdzić... Kraków to wyjątkowo urokliwe miejsce :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kraków to piękne miasto :) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Pięknie pokazałaś Kraków, sama esencja :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Super że miałaś okazję zobaczyć Kraków. To piękne miasto i jest tam co zwiedzać. Tydzień to by było stanowczo za mało żeby wszystko zobaczyć. Tak się składa że stamtąd pochodzi mój zięć i byłam tam już nie raz ale i tak nie wszystko widziałam. Bardzo lubię tam wracać.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Piekne zdjęcia zrobiłaś podczas zwiedzania:) Pozdrawiam gorąco

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękny ten Kraków na Twojej fotografii. Miałam wrażenie, jakbym w nim była razem z Tobą. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  11. Cudowna wycieczka, nie byłam I zastanawiam się ile mogłabym zwiedzić z moimi słabymi nogami, chyba że rower że sobą.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  12. Dalekie kraje mnie aż tak nie pociągają, tym bardziej te z gorącym klimatem. Kraków znam, mieszkam nie tak znowu daleko, ale obecnie rzadko tam jeżdżę. Nie ukrywam, że jest zachwycający i ma dużo do zaoferowania, jednak ja ostatnio zachwycam się bardziej wsią :) Dobrze, że tak świetnie się bawiłaś w Krakowie, wypoczęłaś, obejrzałaś... Uściski

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo ciekawie ujęłaś w kadrach detale architektoniczne i miejskie zabytki. Rozumiem Twój zachwyt Alicjo, bo Kraków ma swój absolutnie niepowtarzalny klimat. Jedyne, co mi się nie podoba to "betonoza" na krakowskim Rynku wokół Sukiennic, gdzie przecież można by usunąć trochę kostki brukowej i posadzić niskie drzewka, by dodać tej przestrzeni nieco zieleni a ludziom cień w upalne, letnie dni ;-))
    Pozdrawiam weekendowo!
    Anita

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam Kraków, więc doskonale rozumiem Twój zachwyt :). Piękna fotorelacja! Wiele razy byłam w tym pięknym mieście, zwiedziłam wszystkie ważniejsze miejsca, ale chciałabym pojechać na taka dłuższą wycieczkę, żeby spokojnie pochodzić po Plantach, uliczkach, posiedzieć w knajpkach, pozachwycać się nieśpiesznie...

    OdpowiedzUsuń
  15. Wspaniałe miejsce, idealnie oddajesz jego urok na zdjęciach, pozdrawiam Ania

    OdpowiedzUsuń
  16. Piękna fotorelacja, Alicjo.
    Piękno można odkryć wszędzie, a Kraków zachwyca. I każdego może zachwycić co innego, bo tyle jest w nim uroku, architektonicznych detali itp.
    Prawdę mówiąc denerwuje mnie trochę owczy pęd. Jak ludzie zaczęli wyjeżdżać za granicę, to czasem podróże po Polsce mogą się niektórym wydawać jakąś namiastką. A to bzdura.
    Ja wyjeżdżałam za granicę, ale najbardziej fascynują mnie podróże po Polsce.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  17. Z Twoich szczegółowych i pięknych zdjęć wynika, że jest to fantastyczne miasto, pełne uroku i piękna.

    OdpowiedzUsuń
  18. Cudowne miasto, cudowny klimat. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  19. Krakow to piękne i zabytkowe miasto !
    Miałam to szczęście, że pracowałam i mieszkałam w nim przez 2 lata 😀😀

    OdpowiedzUsuń
  20. Piękne zdjęcia i super wycieczka :D. Bywam w Krakowie u córki i też się zachwycam tymi uliczkami. Jest co oglądać :D

    OdpowiedzUsuń
  21. Cóż... Kraków budowano przez tyle lat, że nie sposób wszystkiego obejrzeć i zapamiętać naraz. Ponadto oczy chcą wracać ku pięknym rzeczom.

    OdpowiedzUsuń